۱۸ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۲

حجت الاسلام مسعودی:

عيد فطر جشن تهذيب نفوس مؤمنان است

عيد فطر جشن تهذيب نفوس مؤمنان است

کرج - خبرگزاری مهر: مدير کل تبليغات اسلامي استان البرز گفت: طبق آيات قرآن روزه براي اصلاح انسان آمده است و روز عيد به‌ دليل پيروزي انسان در مجاهدت با نفس براي او جشن گرفته مي‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سيد عباس مسعودي با بيان اينكه در هر كدام از اعياد مسلمانان حكمتي وجود دارد، گفت: اعياد فطر، قربان و غدير از جمله بزرگ‌ترين عيدهاي مسلمانان است.

وي ادامه داد: بزرگي عيد غدير خم كه در آن ولايت حضرت علي(ع) ‌بيان شده است به‌دليل بزرگي اميرالمؤمنين(ع) است و عيد قربان نيز به‌دليل بزرگي كاري كه حضرت ابراهيم(ع) در انجام امر خداوند و پذيرفتن قرباني كردن فرزندش در راه خدا انجام داد، عيد نامگذاري شده و جشن گرفته مي‌شود.

مسعودي گفت: امام علي(ع) در نهج‌البلاغه روز اول ماه شوال را براي كساني عيد معرفي كرده كه نماز و روزه‌اش مورد قبول خداوند قرار گرفته باشد و كساني‌ كه موفق شدند در يك ماه رمضان بر نفس خود غلبه كرده و آن را كنترل كرده‌اند.
مسعودي در ادامه قرآن را برترين و بالاترين كتاب هدايت بشريت عنوان كرد و گفت: اگر حقايق و آموزه‌هاي قرآن، مطالعه و در زندگي انسان عملي شود، انسان ضمن رسيدن به كمال، به سعادت دنيوي و اخروي نيز دست مي‌يابد.

کد خبر 2112844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha